Štorklja - Roda

Štorklja - Roda

Štorklja - Roda

Leto: 1946
Konstruktor: ing. Ivo Šoštarič in ostali
Razpetina: 12,75 m
Dolžina: 7,05 m
Konstrukcija: lesena, kovinska
Namen: Dvosedo šolsko jadralno letalo.

 

Projekcije letala Štorklja - Roda (Vir: www.j2mcl-planeurs.net)Leto izdelave: 1946, UTVA Pančevo
Konstruktor: ing. Ivo Šoštarič in ostali
Konstrukcija: kovinska, lesena
Razpetina: 12,75 m
Skupna dolžina letala: 7.05 m
Višina letala: 2 m
Površina krila: 16.7 m2
Vitkost krila: 9,7
Obremenitev krila: 12 kg/m2
Aeroprofil: Clark Y mod.
Teža praznega letala: 125 - 135 kg
Drsno število (finesa): 15
Najmanjša hitrost padanja: 1 m/s
Namen: šolsko jadralno letalo

Po uspelih konstrukcijah letal Kavke leta 1940 ter Vrabca in Jastreba v letu 1945, ki so se kot šolska in prehodna jadralna letala izredno izkazala, je ing. Šoštarič leta 1946, skupaj s Kartalijom in Arežinom, skonstruiral prvo šolsko dvosedno jadralno letalo pri nas, ki so ga razvili iz Štorklja - Roda (Vir: www.j2mcl-planeurs.net)Štorklja v Lescah (Vir: panoji ALC)Šoštaričevega enosedežnega letala Kavka. Štorklja ni bila ravno vrhunec tedanje letalske tehnike, vendar pa je omogočala varnejše začetniško šolanje pilotov kot enosedežna začetniška letala Vrabec. Bila je tudi poceni, trpežna in preprosta za vzdrževanje. Zlahka je prenašala obremenitve pri vzletanju z vitli, ki je bilo precej ceneje kot vzletanje z aerovlekom. Zaradi razmaha jadralnega letenja po vojni, so naši aeroklubi nujno potrebovali tako imenovano »RODO« za začetniško šolanje novih jadralnih pilotov. Za osnovno šolanje pilotov so Štorklje uporabljali tudi v Grčiji, kjer so piloti šolanje nadaljevali na Kavkah.
Štorklja na letališču v LescahŠtorklja s pol zaprto kabino (Vir: Krila, april 1988)Štorklja je služila tudi za šolanje grških pilotov (Vir: Tim, 10, 2001)Med poletom v Grčiji (Vir: Tim, 10, 2001)Štorklje so od enosedežnih Kavk podedovale lesena, z vezanim lesom in platnom prekrita krila, ki so bila podprta z opornicami. Tudi oba repa sta bila skoraj enaka kot na Kavkah, popolnoma drugače pa je bil grajen trup iz jeklenih cevi. Bil je nekoliko daljši kot Kavkin, sedeža za učenca in učitelja pa sta bila nameščena eden za drugim. Zaradi lažjega vzletanja je imelo letalo dokaj veliko kolo, nos pa je bil dodatno zaščiten s kovinsko smučko.
Štorklja pred startom na vitlo (Vir: Letalstvo na Gorenjskem)Štorklja na letališču v Lescah (Vir: Letalstvo na Gorenjskem)Albin Novak na obnovljeni ŠtorkljiTrup je bil popolnoma odprt, vendar so letalci po klubih Štorkljo pogosto opremljali z različnimi izvedbami polzaprtih kabin iz vezane plošče in platna. S tem so zmanjšali upor letala in dosegli nekoliko boljša drsna razmerja, letenje s Štorkljami pa je bilo udobnejše in varnejše.
Dvosedežno šolsko jadralno letalo Roda ali Štorklja (Roda je bilo bolj udomačeno ime) je obnovil gospod Albin Novak. Trup letala je od Rode, ki je letela v Velenju, krila pa so od postonjske Čavke. Roda in Čavka sta imele enaka krila.