Inka

Dograjeno letalo Inka na dvorišču remize (Vir: Letalstvo in Slovenci 2)

Inka I, Inka II - Sokol

Leto: 1936
Konstruktor: dr. inž. Anton Kuhelj
Razpon: 12,32 m
Dolžina: 6,30 m
Višina: 2,05 m
Namen: Šolsko enosedežno jadralno letalo

 

Projekcije letala Inka II (Risba Anton Pavlovčič)Leto izdelave: 1937 – 1938, amaterska izdelava
Konstruktor: dr. ing. Anton Kuhelj
Konstrukcija: lesena
Razpetina: 12,32 m
Dolžina: 6,30 m
Višina: 2.05 m
Površina: 16.35 m2
Globina krila: 1,4 m
Vitkost krila: 9,25
Profil: Göttingen 549 (v korenu), NACA M9
Masa: cca 130 kg
Masa maks.: 220 kg
Obremenitev: 13.5 kg/m2
Drsno število maks.: 17 pri hitrosti 58 km/h
Minimalna hitrost propadanja: 0.85 m/s, 53 km/h
Minimalna hitrost letenja: 47 km/h
Namen: šolsko enosedežno jadralno letalo

V začetku leta 1934 je dr. Anton Kuhelj s pomočjo strojnega tehnika Boža Učakarja in dijaka Slavka Preglja, ki sta zrisala načrte, pričel konstruirati svoje prvo jadralno letalo. Namenjeno je bilo šolanju jadralnih pilotov. Ime letala nosi konstruktorjevo ime ing. KuheV lesu dograjeno, vendar nepokrito letalo Inka Ia na dvorišču trgovske šole v Celju leta 1940lj Anton.
Projekt je nastajal že leta 1935, letalski zanesenjaki pa so ga izdelali v samogradnji. Prototip je bil izdelan aprila 1936. Z njim je Milivoj Šircelj prvič poletel 5. aprila na Blokah, ki so bile v letih pred vojno večji jadralni center. Po prvih poletih so Inki I morali povečati smerno krmilo, potem pa je zelo uspešno letela.
Kasnejše izpeljanke, znane kot Inka Ia, Inka II oziroma Sokol, so imele nekoliko spremenjene zaključke kril, bolj aerodinamično oblikovan trup in smerno krmilo z aerodinamičnim izravnavanjem sil. Tik pred drugo svetovno vojno je Inko II zgradila skupina celjanov kar v kleti sedanje gimnazije.
Inka IIPrvi polet z Inko II oz. Sokolom s terena iznad Poljč.Letalo je bilo tipično viskokokrilno začetniško jadralno letalo, ki je imelo krila podprta z opornicami. Trup je imel šesteroglati presek, delno prekrit s platnom, delno pa z vezano ploščo. Krilo ni imelo V-loma, prekrito pa je bilo s platnom. Kabina je bila odprta in brez vetrobranskega stekla. Konstrukcija je bila zelo preprosta, saj naj bi letalo izdelovale manjše jadralne skupine, ki so razpolagale le s preprostejšim orodjem. Letalo je bilo konstruirano tako, da je dovoljevalo tudi vzlet z gumo. Na žalost je druga svetovna vojna prekinila delo na marsikateri nedograjeni Inki, po vojni pa je počasi izginila z letališč, ker so jo spodrinile novejše konstrukcije.Inka I nad Bradatko na Blokah (Vir: Letalstvo in Slovenci 2)Skupina Stična z Inko na hribu Bradatka leta 1935 (Vir: Letalstvo in Slovenci 2)Jadralno letalo Inka na športnem igrišču Bratstvo, katerega so zgradili leta 1939. (Vir: Letalstvo na Gorenjskem)Jadralni letali Inka in Sokol na sv. Petru, 20. avgusta 1939 pred otvoritvenim poletom letalske prireditve na Blatih. V dolino sta eden za drugim poletela Izidor Ručigaj in Stojan Hrovat. (Vir: arhiv Železarne)