2R-126 - Zlin 50 L

2R-126 Zlin L 50

Zlin 50 L

Razpon: 160 cm
Dolžina: 138 cm
Teža: 3 kg
Motor: Turnigy SK4260-500
Konstrukcija: lesena
Finiš: Oracover folija
Namen: Motorni akrobatski model - polmaketa.

 

Model je bil kupljen kot KIT komplet, pritegnila pa me je njegova oblika in dejstvo, da je ta tip modela dokaj redek na naših stezah. Akrobatska naravnanost modela pa me je prepričala, da bo bolj zanimiv za letenje, čeprav me je kasneje razočaral, saj ni tako dober akrobat kot sem predvideval.
Zlin 50 L iz žabje perspektiveZlin 50 L od spredajKit komplet je zelo lepo in kvalitetno izdelan, konstrukcija pa je dokaj trdna. Možnost ima vgradnjo eksplozijskega motorja ali pa elektro pogon. Odločil sem se za elektro verzijo in uporabil motor Turnigy SK serije 4260-500, ki ga napaja 6S LiPo celica. Model je bil dokaj hitro sestavljen in naredili smo krstni let. Že takoj mi je bil model všeč, saj se je lepo odzival na komande. Ravno to me je zaneslo in sem celice ob prvem poletu preveč spraznil. Ko je bil model že tik pred pristankom je odklopil BEC in model je zavil ostro v desno, tik pred tlemi, pa so komande ponovno oživele in model sem uspel le še poravnati. Ker je pristal izven steze, sem odlomil le plastične vijake za podvozje.
Zasilni pristanek po testnem letuNa srečo ni bilo veliko škodeNatančen pregled poškodbPripravljen na popraviloModel je bil kmalu pripravljen za nadaljne lete. Pri naslednjih pristankih sem opazil, da je med pristajanjem zelo hiter in moral sem biti dokaj natančen, da je model lepo pristal. Prvi korak pri zmanjšanju hitrosti pristajanja je bila zamenjava elise. Namesto lesene sem uporabil plastično z manjšim korakom in model je bil pri pristajanju občutno bolj počasen. Ker je bil motor pritrjen zadaj na nosilno rebro se je ob dotiku elise zelo rada skrivila os motorja. To mi je delalo kar nekaj sivih las, saj sem moral skoraj stalno menjati osi.
Popravljen modelČakanje na testni startZlin 50 LZlin 50 LKer je bilo težišče modela naravnano dokaj zadaj, sem v nosu potreboval kar 200 gramov dodatnega svinca. To je modelu prineslo kar veliko dodatno težo. Predelal sem prednjo steno za pritrditev motorja in izdelal nov nosilec motorja ter ležišče za akumulatorje. S tem sem lahko drugače razporedil komponente v modelu in se tako znebil dodatnega svinca in njegove teže. Motor je bil sedaj pritrjen spredaj na rebro in od takrat se os ni skrivila nikoli več.
Zlin 50 L med nizkim preletomZlin 50 L med hrbtnim letomZlin 50 L med pristajanjemČeprav je model akrobat, pa zaradi nizko vpetih kril in sredinsko vpetega višinskega stabilizatorja nikoli ni izvajal lepih figur. Figuro raversman izvaja zelo težko, oziroma se moraš navaditi na njegove lastnosti, da lepo uspe. Let na nož je skoraj nemogoč, valčki pa so lepi.
Model postane dokaj ubogljiv, le nekoliko več trimanja potrebuje. Pri tem modelu sem v praksi izkusil kakšno neverjetno razliko naredi le zamenjava elise. Čeprav mi je v teoriji znana definicija izbire elise, pa v praksi tako velike razlike med dvema elisama nisem pričakoval. Zanimivo je bilo celo to, da je bila neverjetna razlika že med dvema dimenzijsko enakima elisama različnih proizvajalcev.