2R-120 - Extra 300 L

2R 120 - Extra 300 L

Extra 300 L

Razpon: 150 cm
Dolžina:  115 cm
Teža: 2,3 kg
Motor: OS MAX 45 - 7,5 ccm
Konstrukcija: trup lesena gradnja, krila s stiroporno sredico
Finiš: Oracover Folija
Namen: Motorni akrobatski model za učenje letenja akrobacij.

 

Extra 300 LTa model je nastal kot izboljšana verzija modela 2R-113. Uporabil sem drug simetrični profil, krila pa so zgrajena s stiroporno sredico in oblečena z balso. Vsak eleron je dobil svoj servomotor, kar je omogočilo uporabo mikserja. Velika sprememba je nastala tudi v konstrukciji trupa, v katerem sem pridobil nekaj prostora, predvsem za različne lege akumulatorja in s tem spreminjanja težišča.
Sistem vpetja motorja je ostal enak z nekaj spremembami, saj je bilo to že prvotno odlično rešeno. GFK pokrov motorja je pritrjen na požarno steno, ki nosi motor in rezervoar, ta pa je s štirimi vijaki pritrjena na trup. Zato je servis in nastavitev kotov motorja zelo enostavna.
Model je v zraku nevtralno stabilen in le kratek trup ga ovira, da bi lahko tako mirno izvajal akrobacije kot F3A modeli. Model na žalost ni več leteč, saj mu je v zraku odpovedal akumulator in je s polnim plinom treščil v tla. Na koncu smo ugotovili, da je med akrobacijamo iz svojega ležišča odletel akumulator in se snel iz konektorja. Izvajal sem obratno kubansko osmico; model sem povzpel pod kotom 45 stopinj, na vrhu naredil pol valjčka, da sem model obrnil na hrbet, odvzel plin, nato pa povlekel za višino. V tem trenutku je model ostal brez elektrike in je iz višine 100 metrov navpično strmoglavil.
Točka trka pri strmoglavljanjuTrup je po nesreči obstal na kolesihOstanki od modelaDobra šola za v naprej, da se več pozornosti posveti pritrjevanju akumulatorja v model. Motor in elektronika sta preživeli, model pa bi mogoče z malo volje celo popravil, vendar bom rajši izdelal še tretji enak model. Presenetilo me je stanje modela pri takem strmoglavlenju, saj je odlomljen le višinski stabilizator in nos modela. Krila so ostala nepoškodovana, le en kabel za servo je ostal brez konektorja in ena puša za vijačenje na trup je odletela iz svojega ležišča.
Zaradi enostavne gradnje in dobrih lastnosti modela, sem si izdelal tudi kalup za pokrov motorja. Trud ni bil zaman, saj je bilo narejenih kar nekaj teh modelov po novem načrtu.